Notice / Circulars

RPCAU Notice / Circulars

TitleDate
का ०आ०सं०-2 स्था०/01/2008/ 456 रा. प्र. के. कृ. वि., पूसा-कार्यालय आदेश30/09/2021
का ०आ०सं०-2 स्था०/विविध/ 01/2008/ 445 रा. प्र. के. कृ. वि., पूसा-कार्यालय आदेश27/09/2021
का 0 आ 0 सं 0 -०२ स्था 0 01 /2008 /334 रा .प्र .के .कृ .वि. ,पूसा18/08/2021
का ०आ०सं०-02 स्था० 01/2008/ 318 रा. प्र. के. कृ. वि., पूसा10/08/2021
का ०आ०सं०-02 स्था० 01/2008/ 279 रा. प्र. के. कृ. वि., पूसा04/08/2021
का ०आ०सं०-02 स्था० 01/2008/ 278 रा. प्र. के. कृ. वि., पूसा04/08/2021
पत्रांक- 02 स्था./वा.वे.वृ.प्र 172/रा.प्र.के.कृ .वि.,पूसा29/07/2021
पत्रांक- स्था./सेवा सम्पुष्टि(44)2008/170/रा.प्र.के.कृ .वि.,पूसा26/07/2021
सं०171/कुलसचिव/ रा.प्र.के.कृ .वि.,पूसा-कार्यालय आदेश09/07/2021
सं०170/कुलसचिव/ रा.प्र.के.कृ .वि.,पूसा-कार्यालय आदेश09/07/2021
Letter No.II Estt. /02/2019/CR/103/RPCAU03/07/2021
वार्षिक कार्य निष्पादन मूल्यांकण प्रतिवेदन वर्ष २०२०-२१ का संशोधित कलेण्डर के संबंध में29/06/2021
No.126/Regr/RPCAU,Pusa - Appeal to the Students28/06/2021
२०१९-२० एवं पूर्व के वार्षिक कार्य निष्पादन मूल्यांकन प्रतिवेदन जमा करने एवं वार्षिक वेतन वृद्धि बाधित करने के संबंध मे23/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/118/रा.प्र.के.कृ.वि.-आदेश22/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/110/रा.प्र.के.कृ.वि.-आदेश18/06/2021
पत्रांक १०६/ कुलसचिव/रा.प्र.के.कृ.वि.18/06/2021
No. 69/CAS/RPCAU- Notice18/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/97/रा.प्र.के.कृ.वि.-आदेश14/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/88/रा.प्र.के.कृ.वि.-आदेश09/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/64/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश01/06/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/55/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश25/05/2021
आ.सं-02 स्था./02/19/85/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश15/05/2021
आ.सं-02 स्था./373/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश04/05/2021
आ.सं-02 स्था./76/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश29/04/2021
No.63/Regr/RPCAU,Pusa- Important Notice27/04/2021
आ.सं-02 स्था./73/रा.प्र.के.कृ.वि.- आदेश26/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./69/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश26/04/2021
परिपत्र22/04/2021
O.O.No.55/RPCAU, Pusa- Office Order20/04/2021
परिपत्र17/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./19/20 17/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश11/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./19/20 16/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश11/04/2021
Annual Performance Assessment Report 2020-2109/04/2021
पत्रांक 39/कु.स.को./पूसा,समस्तीपुर- अपील08/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./कोरोना/19/20 24/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश08/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./कोरोना/19/20 23/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश08/04/2021
का.आ.सं-02 स्था./विविध/01/2008 15/रा.प्र.के.कृ.वि.- कार्यालय आदेश08/04/2021
No.21/Regr/RPCAU-Office Memorandum07/04/2021
No.20/Regr/RPCAU-Order07/04/2021
No.17/Regr/RPCAU- Office Memorandum06/04/2021
Important Notice- No.14/Regr./RPCAU05/04/2021
Important Notice for Vaccination02/04/2021
No.12/Regr/RPCAU- Urgent Notice01/04/2021
कार्यालय ज्ञापन सं-11/कु.स/रा.प्र.के.कृ.वि.,पूसा01/04/2021
कार्यालय ज्ञापन सं-10/कु.स/रा.प्र.के.कृ.वि.,पूसा01/04/2021
कार्यालय आदेश01/04/2021
No.994/Regr/RPCAU- Office Memorandum02/03/2021
कार्यालय आदेश -का0आ0सं0-2/स्था0/01/2008 137 रा0प्र0के0वि0पूसा 30/01/2021
का. आ.सं. -२ स्था./विविध/01/2008/897 /रा.प्र.के.कृ.वि.वि22/12/2020
का. आ. सं. -02/कोविड-19 /2020/875/रा.प्र.के.कृ.वि.वि.,पूसा19/12/2020
का. आ. सं.-02 /कोविड-19 /2020 /876 /रा.प्र.के.कृ.वि.वि.,पूसा19/12/2020
पत्रांक - 02 स्था 0/ चल-अचल सम्पति/ 1160 /रा.प्र.के.कृ.वि04/12/2020
शुद्धि पत्र - पत्रांक -०२/ स्था०/ L.C.T.E. 03/2020/108 रा०प्र०के०कृ०वि०, पूसा31/10/2020
डॉ० राजेन्द्र प्रसाद केन्द्रीय कृषि विश्‍वविद्यालय पूसा एवं इसके अधीनस्थ इकाईयो में कार्यरत शिक्षकों
/ वैज्ञानिकों /पदाधिकारियों एवं शिक्षकेतर कर्मियों के चल एवं अचल सम्पति का ब्योरा उपलब्ध कराने के संबंध में।
20/10/2020
कार्यालय आदेश09/10/2020
विश्वविद्यालय में कार्यरत शिक्षक /वैज्ञानिक /पदाधिकारी एवं कर्मचारी जिन्होंने दिनांक ३०. ०९. २०२० तक ५० वर्ष की आयु या ३० वर्ष की विश्वविद्यालय सेवा पूरी कर ली हो से संबंधित सूचि उपलब्ध कराने के संबंध में।09/10/2020
सीमित विभागीय प्रतियोगता परीक्षा के आधार पर प्रशाखा पदाधिकारी (प्रशासनिक प्रभाग) के पद पर बेतनमान 9300 -34800 ग्रेड पे 4800 (स्तर-08 ) में पदोन्नति के संबंध में07/10/2020
O.O.No.-II Estt./CLR/01/2017 660/RPCAU,Pusa11/09/2020
O.O.No.II Estt./RPCAU/R.R.634/RPCAU26/08/2020
O.O.No. 615/RPCAU,Pusa19/08/2020
O.O.No. 569/RPCAU(VC),Pusa19/08/2020
O.O.No.II/Estt/439/RPCAU,Pusa02/08/2020
O.O.No.Estt./557/RPCAU15/07/2020
Notice No.595/CAS/RPCAU05/06/2020
O.O.No.2/Estt./570/RPCAU,Pusa01/06/2020
पत्रांक -02 स्था./02/18/ त.से.544/डॉ.रा.प्र.के.कृ.वि., पूसा26/05/2020
का.आ.सं -02 स्था / कोरोना / 329 / रा.प्र.के.कृ.वि., पूसा
19/05/2020
तकनीकी कर्मचारियों की पदोन्नति हेतु मूल्यांकन प्रपत्र समर्पित करने के संबंध में
16/05/2020
O.O.No.II.Estt./318/RPCAU, Pusa04/05/2020
O.O.No.II.Estt./315/RPCAU, Pusa02/05/2020
Notice regarding Annual Performance Assessment Report 2019-20 29/04/2020
O.O.No.II.Estt./298/RPCAU, Pusa 25/04/2020
का.आ.सं - 02 स्था/ 299 - रा.प्र.के.कृ.वि , पूसा20/04/2020
O.O.No. II Estt./ 289 RPCAU, Pusa18/04/2020
O.O.No. II EST.284(F)/RPCAU,Pusa14/04/2020
O.O.No. II EST.284(E)/RPCAU,Pusa14/04/2020
O.O.No. II EST.284(D)/RPCAU,Pusa13/04/2020
संविदा कर्मियों एवं मौसमी श्रमिकों के अवधि विस्तार हेतु09/04/2020
आकस्मिक श्रमिकों के अवधि विस्तार हेतु09/04/2020
Office Order: O.O.No.II Est./284(C/RPCAU,Pusa09/04/2020
Office order regarding one day salary deduction(March 2020) towards Prime Minister Relief Fund to combat COVID-19 Disaster30/03/2020
Office Order regarding lockdown due to prevailing situation of COVID-1925/03/2020
Important Notice for Students regarding lockdown due to prevailing situation of COVID-1925/03/2020
Office order regarding lock down due to Corona Virus (Covid-19)21/03/2020
Office order related to Corna Virus for Emergency services, Regional and Zonal Research Stations and KVKs19/03/2020
Notice for prevailing situation related to Corona Virus (Covid-19)19/03/2020
Preventive measures taken by University against the Corona virus (Covid-19)14/03/2020
Promotion under CAS in the Grade Pay of Rs. 1000022/02/2020
Promotion under CAS in the Grade Pay of Rs. 900022/02/2020
Promotion under CAS in the Grade Pay of Rs. 800022/02/2020
Promotion under CAS in the Grade Pay of Rs. 700022/02/2020
विश्विद्यालय के अंतर्गत निम्नवर्गीय लिपिक एवं तकनिकी-१ के पद हेतु आयोजित सीमित प्रतियोगिता परीक्षा में क्वालीफाईंग टेस्ट एवं लिखित परीक्षा हेतु सूचना06/02/2020
विभागीय सीमित प्रतियोगिता परीक्षा के आधार पर तकनिकी-१ एवं निम्नवर्गीय लिपिक पद हेतु भाग लेने वाले कर्मचारियों की सूची 21/01/2020
Notice regarding schedule of Limited Competitve Test for the post of LDC & T1 post18/01/2020
सीमित प्रतियोगिता परीक्षा के आधार पर तकनीकी-१ के पद पर नियुक्ति से सम्बंधित संशोधित कार्यालय आदेश02/12/2019
सीमित प्रतियोगिता परीक्षा के आधार पर निम्नवर्गीय लिपिक के पद पर वेतनमान 5200-20200 ग्रेड पे 1900 एवं तकनीकी-1 वेतनमान 5200-20200 ग्रेड पे 2000/- में नियुक्ति हेतु सूचना 04/10/2019
Notice for extension of last date for submission of the application forms for consideration under CAS.20/05/2019
Order related to Nomination of Nodal Officer, Cast based Discrimination Registration Portal06/05/2019
Office order no. 320 regarding nomination of Dr. Ranjan Laik as Central Public Information Officer (CPIO)26/04/2019
Notice related to promotion under CAS08/04/2019
विश्वविद्यालय में नवनियुक्त कर्मियों के अन्यत्र नियुक्ति हेतु आवेदन अग्रसारित करने के सम्बन्ध में05/03/2019
विश्वविद्यालय के अंतर्गत गैर तकनीकी सेवा के विभिन्न चतुर्थवर्गीय पदों को पुनःनामित करने के सम्बन्ध में05/03/2019
Letter No. 517 dated 16/02/2019 related to research working party meeting of Agronomy group18/02/2019
तकनीकी कर्मचारियों से स्वेच्छा प्राप्त करने के संबंध में01/02/2019
Circular No. 124 dated 22-01-2019 related to Leave Travel Concession (LTC)22/01/2019
Office order no. 68 dated 21-01-2019 regarding provision of Child Care Leave21/01/2019
Appointment of Dr. Ashok Kumar Yadav as Deputy Registrar (Establishment)11/12/2018
Office order redesignating various not-teaching posts06/12/2018
Appointment of Dr. Ashok Kumar Yadav as Deputy Registrar of the University02/11/2018
Mr. Surendra Chaudhary (Assistant Director Administration) will look after the work of Director Administration in addition to his work02/11/2018
Mr. Umesh Kumar Verma appointed as University Consultant as well as controlling officer of consultant office, Patna02/11/2018
Dr. N.K. Singh nominated to co-ordinate all training programmes sponsored by BAMETI04/10/2018
Extension of last date for promotion under CAS29/09/2018
Changes in guidelines related to promotion under CAS29/09/2018
Dr. Ramesh Kumar Pathak appointed as Deputy Registrar (Academic)19/09/2018
Mr. Mahesh Hooda appointed as Deputy Registrar as well as officer in-charge of Recruitment Cell13/09/2018
Appointment of Mr. Mahesh Hooda as Deputy Registrar of the University
06/09/2018
Appointment of Dr. Ramesh Kumar Pathak as Deputy Registrar (Academic) of the University06/09/2018
Office order for redesignating of Co-ordinator, School of Agri-Business & Rural Management, Dr. RPCAU Pusa
24/08/2018
Office order redesignating Programme Coordinators of KVKs
08/08/2018
Office-order regarding re-designation of Chairman of Departments24/01/2018
Office-order for contract period of contractual teachers19/01/2018
Office-order for requirement of Adjunct Faculty/Visiting Professor & Scholar19/01/2018
Office-order for merging of existing departments of College of Agril. Engineering, Pusa19/01/2018
Appointment of Dr. P. K. Mishra as Chancellor of the University15/11/2017
TitleDate
No.771/Regr./RPCAU- List of Gold Medalist24/10/2021
No.770/Regr./RPCAU- 2nd Convocation Notice - Date Extension for Payment22/10/2021
No.758/Regr./RPCAU- Urgent Notice21/10/2021
Advt. No.03/Reg./Admission- ADMISSION NOTICE- In-Service candidates for admission to Master/ Ph.D. programmes in different disciplines of Agriculture and its allied science for the session 2021-2216/10/2021
Advt. No.04/Reg./Admission- ADMISSION NOTICE- Industry sponsored candidates for admission to Master/ Ph.D. programmes in different disciplines of Agriculture and its allied science for the session 2021-2216/10/2021
REVISED DATE FOR 2ND CONVOCATION on 7Th NOVEMBER, 202115/10/2021
2nd Convocation Notice for Students07/10/2021
छात्रों के पहचान पत्र बनाने हेतु संशोधित प्रपत्र06/10/2021
No.423/Regr./RPCAU-Office Order19/08/2021
Academic Calendar of Certificate Course in Farm Mechanization, Senior Citizen Care, Nursery Management, Plant Tissue Culture and Artificial Insemination & Embryo Transfer Technology19/08/2021
Academic Calendar of P.G. diploma Programme in Agri-Warehouse management,Agri-Tourism Management & Agriculture Journalism & Mass Communication19/08/2021
No.339/Regr/RPCAU- Urgent Notice05/08/2021
C.No.330/Regi./Pusa-Corrigendum03/08/2021
O.O.No.310(R)/Regr./RPCAU,Pusa- Notice for payment of sessional fee for UG, PG & Ph.D. in II, V, VII, IX, XI Semester etc. for respective courses31/08/2021
O.O.NO.35/327/DE/Pusa- Office Order23/07/2021
O.O. No. 116/Regr/RPCAU- Order - The Constitution of the students' Council of Colleges of Fisheries23/06/2021
N.No.83-Regr-RPCAU-Notification21/08/2020
N.No.82-Regr-RPCAU-Notification21/08/2020
N.No.81-Regr-RPCAU-Notification21/08/2020
N.No.80-Regr-RPCAU-Notification21/08/2020
N.No.79-Regr-RPCAU-Notification21/08/2020
Notification No.32-Regr-RPCAU26/06/2020
Notification No.31-Regr-RPCAU26/06/2020
Notification No.30-Regr-RPCAU26/06/2020
Notification No.29-Regr-RPCAU26/06/2020
Notification No.28-Regr-RPCAU26/06/2020
Notification No.27-Regr-RPCAU26/06/2020
Collection of Rs. 910/- towards medical insurance of the students25/07/2019
Collection of Rs. 20/- towards NSS from every student24/07/2019
Collection of Mess Charge Rs. 15000/- at the time of admission from Boys Student24/07/2019
Ranking Proposal of University10/06/2019
Format for change in advisory committee of PG students07/02/2018
Office-order for Inter College Atheletics & Sports Meet 2017-1819/01/2018
Office-order for proposal for collaboration with other Universities/Institution19/01/2018
New Guidelines for Library Users12/12/2017
Academic Calendar for Monsoon Semester 2017-1828/07/2017
List of Ph.D. Scholars31/07/2017
List of students qualified JRF-2017 examination31/07/2017
List of students qualified GATE-2017 examination30/07/2017
TitleDate
Schedule of multi-level research committee meeting for the ensuing for 8th Research Council Meeting, Kharif-202028/02/2020
Forwardal of Research Papers for Publication06/01/2020
Office order for framing the rules of allotment of shops in Shoping Centre at Pusa Campus15/11/2019
Nomination of Rapporteur for 7th Research Council Meeting, Rabi-201901/09/2019
Submission of Reearch Highlights for compilation (ICAR Projects)01/09/2019
Submission of Reearch Highlights for compilation (University Projects)01/09/2019
Schedule of Pre-Research council meeting for Rabi-201905/08/2019
List of Employees for quarter allotment12/07/2019
Office order for framing the rules of allotment of shops in Shoping Centre at Pusa Campus24/05/2019
Notice related to re-schedule of 6th Research Council Meeting, Kharif-201908/04/2019
Notice for 6th Research Council Meeting, Kharif-201901/04/2019
Office order regarding selling of Honey30/01/2019
Programme detail for 5th Research Council Meeting, Rabi-201829/10/2018
Nomination of Rapporteur for 5th Research Council Meeting, Rabi-201825/10/2018
Notice for 5th Research Council Meeting, Rabi-201823/10/2018
Office order for child care leave25/09/2018
Office order for encouragement of e-communication24/08/2018
विश्वविद्यालय में हिंदी दिवस के अवसर पर हिंदी पखवाड़ा (दिनांक 10.09.2018 से 24.09.2018) के आयोजन करने के सम्बन्ध में23/08/2018
Revised schedule of pre-research meeting (Rabi-2018)10/08/2018
Guidelines for submission of research highlights of University Funded Research Projects
02/08/2018
Guidelines for submission of research highlights of AICRPs02/08/2018
Notice for meeting of variety release committee meeting31/07/2018
Notice for invitation of applications from Teachers/ Scientists for promotion under CAS31/07/2018
Celebration of International Yoga Day 201820/06/2018
List of vacant quarters situated in Pusa & Dholi Campus31/01/2018
Re-categorised quarters available in Pusa and Dholi Campuses06/01/2018
अरहर का बीज बिक्री सम्बन्धी सूचना24/07/2017
राजेन्द्र कृषि विश्वविद्यालय, पूसा से सम्बंधित विभिन्न अदालतों में लंबित मुकद्दमों के पक्षकारों के लिए आवश्यक सूचना06/02/2014